sobota, 8 września 2018

Dezyderata

"Żyć w zgodzie w sobie, sobie, żyć w zgodzie z Bogiem, bowiem
Czymkolwiek się wydaje, tak z dezyderaty powiem
Patrz - kolejny człowiek jest, gdy ty dla niego tym też
Idzie się czasem jakiś czas w dusz symbiozie"

"Co dajesz to wraca" Paweł "Aldaron" Czekalski

To właśnie w tekście tej piosenki usłyszałem słowo dezyderata po raz pierwszy. Ponieważ cierpię (wydaje mi się że nie tylko ja) na przypadłość niepozwalającą mi zachować spokoju gdy myśli zaprząta mi słowo którego nie znam przy najbliższej okazji sprawdziłem czymże owa dezyderata jest.

Momentalnie po tym jak już zdobyłem wiedzę o autorze, historii tekstu lecz także pogłoski o tym jakby był dużo starszy (a to kto jest autorem i o jakie zawiłości chodzi to trzeba sobie poszukać, w dobie Internetu wstyd tak wszystko podawać na tacy) to odkryłem że istnieją śpiewane wykonania Dezyderaty.

Poniżej podaję link do fantastycznego wykonania Piwicy pod Baranami. Już sam tekst jest niezwykły lecz tak przedstawiony staje się przeżyciem. Czymś z pogranicza odległej mistycznosci. To niby tylko słowa i muzyka jednak jest w nich Moc.

https://youtu.be/WF4ZQrbx7JU

I właściwe tu mogę zakończyć ten wpis. Jego celem nie było rozwodzenie się nad powodzeniem, historią tekstu czy analiza treści czy języka. Chciałem zostawić to słowo jeszcze jeden raz w czeluściach Internetu, tym samym zwiększając szansę że ktoś się na nie natknie i zastanowi ciekawe co to znaczy? A potem sam odkryje resztę...

Z Błękitnym Niebem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz