niedziela, 25 czerwca 2017

Najważniejszą wartością w moim życiu jest...




 "Wartością może być dowolny przedmiot, idea lub instytucja któremu jednostka przypisuje ważną rolę w życiu, a dążenie do jego osiągnięcia traktowane jest jako konieczność ze względu na zaspokajanie potrzeb jednostki. Zewnętrznym przejawem wartości jest obserwowalne zachowanie."
                                                                                                  (za Wikipedią, link na dole)

        Każdy człowiek czy tego chce, czy nie, niezależnie także czy o tym wie, czy ma tego świadomość żyje według pewnych wartości. W coś wierzy, czemuś oddaje szacunek, coś jest dla niego ważne.
Moim zdaniem jest to bardzo istotna sprawa znaleźć to coś. Tę sprawę, idee, rzecz (lub w liczbie mnogiej, kto nam zabrania?) która będzie popychała nasze życie do przodu, będziemy o niej myśleć, do niej dążyć; a gdy ją osiągniemy to mam nadzieję zamiast pustki po spełnionym celu znajdziemy spokój i szczęście. 
Poszukiwania najlepiej zacząć od zastanowienia się - czego utrata lub zmniejszenie sprawi, że będę czuł niepokój lub stres? Dla jednych będzie to kontakt z rodziną, dla innych dostęp do wiedzy, niektórzy do poczucia bezpieczeństwa potrzebują pieniędzy. Ilu ludzi tyle tak naprawdę wartości. Każdy może inaczej interpretować jedną kwestię.
Gdy już znajdziemy to COŚ powinniśmy zacząć do tego dążyć. Przeanalizować co nas do tego czegoś przybliża, może jakieś działania nam utrudniają, oddalają nas. Czasami będzie to wymagało od nas zupełnego obrócenia swojego życia o 180 stopni, jednak jeśli odpowiedzieliśmy sobie zgodnie z naszym sercem na  pytania przy poszukiwaniach to raczej będzie to cena warta poniesienia.

Jakiś czas temu próbowałem sobie odpowiedzieć na pytanie co ma dla mnie najwyższą wartość. Jakie zjawisko jest najbliższe memu sercu i co ma mi wyznaczać kierunek stąpania po ziemskim padole? Po dogłębnej i szczerej analizie chyba to znalazłem. Jest to WOLNOŚĆ. Ale nie dzika, niczym nie skrępowana jak nieposłuszny Kozak na Siczy Zaporoskiej tylko wolność nie przeszkadzająca innym. Wiem, że to dziwne samemu nakładać ograniczenie na swoją wolność ale kiedy to co sprawia mi przyjemność - w tym wypadku swoboda moich życiowych wyborów czy działań sprawia komuś przykrość, ból albo jakoś na niego negatywnie oddziałuje to nie czuł bym się z tym dobrze. Zwłaszcza w wypadku bliskiej mi osoby. A chyba nie o to chodzi.
Tak więc postanowiłem w moim życiu dążyć, do wolności, która nie będzie innym wadzić. Jednym  z tego przejawów (dążenia, nie przeszkadzania) może być spisywanie moich kłębiących się w łepetynie myśli i spisywanie ich tutaj.
Z innymi przejawami mej wolności muszę trochę poczekać, wprowadzać będę je powoli patrząc jak reaguje na nie świat, jak reaguje ja sam. Na razie wyjeżdżam na najbliższe 2 miesiące do pracy. Ruszam w trasę, będę szedł i to po trochu także da mi wolność :)
Zobaczymy jak to jest z tą wolnością i czy da się ją uchwycić.
Wszystkiego dobrego, bądźcie wolni!
A.

Cytat z Wikipedii :
Wartości [online]. Wikipedia : wolna encyklopedia, 2017-03-05 14:48Z [dostęp:
2017-06-25 23:38Z].
Dostępny w Internecie: //pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Warto%C5%9Bci&oldid=48729439

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz